لایحه جیست

ارائهخ محتو.ا و مقالات و اخبار کیفری در ایران

لایحه جیست

۹ بازديد
کلیه ما حتی چنانچه تا به اکنون سرگرم دعاوی رسمی نشده باشیم، تا به اکنون اسم لایحه را شنیده‌ایم. کلمه‌ای که شاید بیشتر در خبر‌ها مرتبط با دولت با آن مواجه می‌شویم ولی اکثری از ما حتی مضمون‌ و معنی و مقام آن را در ضابطه کشورمان نمی‌دانیم. این کلمه در ضابطه و مقام‌های گوناگون معانی و کاربردهای مختلفی پیدا می‌نماید. ولی چیزی که مدام برای هر نوع لایحه‌ای مشترک میباشد؛ این میباشد که از التفات و بها بسیار بالایی برای ضابطه‌گذاران و محاکم برخوردار‌است.
آنچه که در مجلس و دولت از آن به‌این تیتر ذکر شده میشود، در واقع پیشنهادی میباشد که بوسیله مجلس به دولت ارائه میگردد تا به آن تحقیق گردیده و در شکل بایستگی انجام خواهد شد. ولی مفهومی که درین مقاله از این واژه و کلمه مد لحاظ ما میباشد با این معنا تفاوت دارااست. مفهومی که در دعاوی رسمی و قضایی بسیار به کارگیری می گردد و نقش بسیار مهمی در توفیق پرونده‌های قضایی دارااست. در‌پی این مقاله با ما یار باشید تا مداقه این طرح رسمی و طرز تهیه آن را برای شما تفصیل دهیم.

لایحه چه اهمیتی در دعاوی رسمی داراست؟


این واژه و کلمه در لغت به معنای درخواست مکتوب گردیده است. در دعاوی رسمی در واقع درخواستی میباشد که از سوی هر دو طرف بحث می تواند نوشته و به دادگاه ارائه خواهد شد. دعاوی رسمی چه کیفری و چه حقوقی روندی برای ثابت ادعای شخص خوانده یا این که شاکی را طی می‌نماید. در ادامه این پروسه هر دو طرف ممکن میباشد ضمن دادخواست و یا این که شکایات نخستین‌ای که به دادگاه ارائه کرده‌اند، درخواست دیگری بر پایه ی تجدید حیث در رأی، تجدید حیث در دادرسی، ارائه سند و سندی نو و… را داشته باشند. در‌این‌حالت‌ یکسری شیوه پیش پای طرفین مشاجره قراردارد که مشتمل بر گفتگوها شفاهی، دادخواست و لایحه‌نویسی میباشد.
در اکثر مورد ها نیز اشخاص ماهر که با فرایند پژوهش به پرونده در دادگاه، شورای حل اختلاف و یا این که بقیه مراجع قضایی شناخت دارا هستند، لایحه‌نویسی را برای تیتر درخواست خویش در زمان جریان پرونده مبادرت می‌نمایند. چون این طرح به جهت محور رسمی و قانونی که دارااست و به جهت اعتنا و حساسیتی که در تایپ کردن آنان اتخاذ می گردد، برای دادگاه از عنایت بسیار ویژه‌ای شامل است. طوری که تایپ کردن یک طرح رسمی بی نقص، مصرح و درست میتواند مراحل پرونده را تسریع بخشد و فیض را به عایدی شما مجموع نماید. به همین استدلال نیز این طرز در جریان دعاوی رسمی مداقه اکثری دارااست.

چرا می بایست برای طرح درخواست‌های خویش در دادگاه لایحه بنویسیم؟


تا به امروز با اعتنا به آنچه گفتیم می بایست به مداقه آن در دادگاه و نزد محاکم پی برده باشید. البته به حقیقت چرا خوب میباشد در مراجع قضایی و طی دعاوی رسمی درخواست‌های خویش را به‌این شکل ذکر کنیم؟ همانگونه که گفتیم برای عنوان کردن درخواست در مراجع قضایی شیوه های متفاوتی وجود داراست. البته در همگی آنها خطاهای انسانی نقش بسیار بزرگی بازی می‌نمایند و ممکن میباشد درخواست شمارا با خطاها اکثری نزد ضابطه‌گذار مواجه نماید. از جمله، در گفتگوها شفاهی نزد حکم کننده، بخش اعظمی از اشخاص حتی وکلا نیز در گیر استرس گردیده و اشاره به بعضی مطالب را فراموش می‌نمایند و یا این که حتی ممکن میباشد در زمان مطرح کردن شفاهی درخواست، شخص خواستار (شاکی)، خوانده (محکوم) و یا این که نماینده قانونی حرفه سخن خویش را به سبب ساز کارداران مختلفی از دست بدهد و درخواست را به صدق تیتر نکند. در مواقعی نیز چشم گردیده در بیانات شفاهی خواسته به خیر و خوبی تیتر نمیشود و سوء برداشت را به‌دنبال خواهد داشت.
این در حالی میباشد که شما برای تایپ کردن یک طرح رسمی دارای انسجام، قانونی و مناسب برای مطرح کردن درخواست خویش مجال کافی را دارید و دیگر در گیر استرس نخواهید شد. میتوانید دادخواست خویش را یک سری توشه گزینه پژوهش قرار دهید و مورد ها از مداد افتاده را به آن اضافه و دستکاری نمائید. ضمن این، لهجه قانونی و واضحی که در تایپ کردن این طرح رسمی رعایت می شود، بیشتر از یک اظهاریه شفاهی یا این که یک درخواست بی آلایش در نزد حاکم بها و اعتبار داراست و سریع‌خیس نیز آیتم رسیدگی قرار می گیرد.

نکات مهمی که در تایپ کردن یک دادخواست قانونی می بایست رعایت کنیم


تا به امروز از عنایت این طرح رسمی در دادگاه و نیز مداقه ارائه آن به دادگاه در دعاوی رسمی گفتیم. ولی چطور می بایست این طرح رسمی که نصیب مهمی از فرآیند پرونده میباشد را بنویسیم تا بیشترین تأثیر خویش را بر رأی پایانی و تسریع متد دادرسی بگذارد؟ عدم وضوح‌های تایپ کردن یک طرح رسمی ظریف در کدام قسمت‌هاست؟ جواب این سؤال‌ها را درپی خوا‌هیم.
۱٫ در صورتی تصمیم دارید دادخواست را خودتان بنویسید و از نماینده قانونی برای این شغل یاری نمیخواهید، به شما سفارش می کنیم درصورتی‏که تجربیات حضور در دادگاه را دارید و با لهجه ضابطه نیز شناخت دارید این شغل را به تنهایی به عهده بگیرید؛ چون برای تایپ کردن یک طرح رسمی تأثیرگذار فقط داشتن خودکار خوشگل و جاری کفایت نمیکند و بایستی با لهجه ضابطه و به استناد موردها ضابطه نوشته خواهد شد و درخواست‌های مطرح گردیده در آن نیز با ادبیاتی قانونی و متقاعدکننده مطرح شوند. همینطور توجه نمایید که زیاده‌نویسی و زیاده‌گویی در آن ها ملاکی برای عالی بودن و صحیح بودن وجود ندارد. بلکه درخواست‌ها می بایست مصرح و مختصر ذکر شوند.
۲٫ در صورتیکه وکیلی که برای تایپ کردن لایحه تعیین کرده‌اید از آغاز در جریان جزئیات پرونده بوده میباشد، تعیین شما به طبعً تعیین صدق میباشد و خوب میباشد فرآیند تایپ کردن آن را به وی بسپارید و صرفا نکات ضروری و مراد‌های خویش را که می خواهید قطعاً تیتر خواهد شد به وی یادآور گردید.
۳٫ در مواقعی که در مراحل پرونده خویش از وکیلی امداد نگرفته‌اید و اکنون فقط میخواهید برای تهیه و تنظیم لایحه نماینده قانونی گزینش نمائید، عالی میباشد مطمئن گردید که نماینده قانونی متبوع شما پرونده را کاملا بازرسی کرده و جزئیات پرونده را نیز به صورت ظریف رسیدگی نموده است. اورا در جریان اتفاقات دادگاه و گفتگوها شفاهی طرف دعوای خویش قرار دهید. چون جزئیات پرونده در بخش اعظمی مفاد در تهیه و تنظیم یک طرح رسمی ظریف نقش مهمی بازی می‌نمایند.
۴٫ استدلال ها و دلایلی که در تایپ کردن این طرح رسمی به شغل می‌رود می بایست به لهجه ضابطه، محکمه‌پسند و با استناد به مواد رسمی باشد. در غیر این شکل درخواست شما از سوی مراجع قضایی به رسمیت شناخته نخواهد شد.




۵٫ کتابت متن دادخواست و درخواستی که در آن ذکر می شود بایستی تماماً خوانا و بدیهی باشد. متن می بایست وضعیت قانونی و قضایی داشته باشد تا مقبول مراجع قضایی واقع گردد. همینطور از تایپ کردن و اشاره به نکاتی که ربطی به زمینه پرونده ندارد جداگانه جلوگیری خواهد شد.
۶٫ اعتنا به گفتگوها طرف مقابل مشاجره در تایپ کردن این طرح رسمی نیز از التفات ویژه‌ای شامل است. برای تأثیرگذاری بیشتر لایحه مطلقاً گفتگوها طرف مقابل گفت و گو در صدر، وسط و انتهای پرونده را آیتم تحقیق و همخوانی قرار دهید.
۷٫ گفتگوها شواهد پرونده نیز برای تایپ کردن آن می بایست آیتم تحقیق و هم خوانی قرار گیرد.
۸٫ قطعاً دست‌کم ۴ دیروز از نشست محکمه برای ارائه لایحه خویش اخطاریه‌ها را در دست گرفتن نمایید. چون در‌این‌صورت درصورتی که ورژن دوم اخطاریه طرف مقابل گفت و گو به دادگاه ارائه نشده باشد، از روش کلانتری درخواست میگردد تا هر چه زودتر به دادگاه نثار گردد. در غیر این شکل گرد هم آیی محکمه به تعویق می‌ افتد.

کلام نهایی


این طرح رسمی در دعاوی رسمی و قضایی به عبارتی قدر که تأثیرگذار می‌باشند و در فرآیند پرونده نیز تأثیر مثبتی خواهند داشت، در شرایطی‌که به خیر و خوبی تهیه و تنظیم نشوند، به به عبارتی اندازه نیز می توانند در باخت شما مؤثر باشند. براین اساس در شرایطی‌که لایحه‌نویسی را برای عنوان کردن درخواست خویش در دادگاه گزینش میکنید، خوب میباشد برای این عمل با یک نماینده قانونی حرفه ای نیز در این مورد مشاوره نمائید و از وی برای تهیه و تنظیم آن امداد بگیرید.
مرجع مطالب حقوقی و نمونه  اوراق قضایی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.