آرشیو آبان ماه 1401

ارائهخ محتو.ا و مقالات و اخبار کیفری در ایران

وکیل ارث و انحصار وراثت

۱۱ بازديد

زمانی شخصی فوت میکند فامیل و قبیله او به ترتیب از اموال و ماترک متوفی ارث میبرند. در حالتی‌که کلیه وراث در زمینه ی طریق تقسیم ارث و سهام خویش با یکدیگر توافق داشته باشند اساسا مشکلی به وجود نمی آید و خلل مرتبط با وقتی میباشد که ورثه درباره ی ترازو سهام و روش تقسیم ارث با هم اختلاف دارا هستند.به خصوص در ذهنی که یکی‌از ورثه قسمتی از اموال متوفی و ماترک را در تصرف خویش داراست این اختلال بدون شوخی خیس و برجسته خیس میباشد.پیشنهاد میشود در شکل عدم توافق و وجود اختلاف پیش از هر مبادرت جهت تشخیص راهکار مطلوب با یک نماینده قانونی کارشناس ارث و نماینده قانونی املاک و قراردادها مشورت کردن فرمایید و حسب لزوم وکالت و رئیس جریان پرونده حقوقی خویش را به یک نماینده قانونی بهتر بسپارید.

 

استحضار از اینکه چه عده ای از ماترک متوفی ارث میبرند

 

مطالبه سهم الارث (سهم ورثه از اموال متوفی)

اموال میراث از متوفی اعم از منقول و غیرمنقول می‌تواند از سوی وراث آیتم مطالبه قرار گیرد. این اموال مابین وراث مشاع میباشد و ممکن میباشد آن‌ها بخواهند سهم خویش را به صورت مفروز مشخص و معلوم و غیروابسته کنند.

 

در‌این‌حالت‌ که تقسیم کمپانی (موسسه حقوقی، کمپانی مدنی، کمپانی قهری) میباشد باید همه شرکا طرف بحث قرار گیرند چون هر نوع مبادرت و تصمیم درخصوص ترکه، ناگریز مؤثر در دستمزد بقیه اصحاب دعوی (وراث) میباشد.

 

در‌حالتی که در علاوه بر پژوهش، یکی وراث فوت نماید یا این که محجور گردد، به انگیزه این تأثیر بی واسطه دادرسی بر بقیه ورثه، باید بر طبق ماده 105 ضابطه دین دادرسی مدنی، دادرسی متوقف شود. هرکدام از ورثه میتوانند مستقل درخواست تقسیم سهم خویش را بدهند (ماده 300 ضابطه مدنی) در شرایطی که میان وراث محجور یا این که غائبی باشد، البته محجور و امین غایب می‌توانند این درخواست را مطرح نمایند. همینطور درخواست تقسیم موصی به از موصوی له و وصی نیز پذیرفته میگردد.

 

در تحقیق به درخواست تقسیم آغاز دادگاه به توافقات احتمالی وراث دقت می کند، چنانچه که برای تقسیم فی مابین وراث توافقی نتایج شد به طور مکتوب صورتجلسه میگردد و به امضای آنان میرسد ولی درصورتی که توافق دراین باره نتایج نشد با امر دادگاه دارای تخصص انتخاب می‌گردد.

 

مبتنی بر ماده 315 ضابطه مدنی متخصص می بایست بهای اموال آیتم دادخواست تقسیم و قابل بخش یا این که قابل نصیب نبودن آن‌ها را مشخص و سهام را تحویل کند.

 در‌صورتی‌که تقسیم در برخی اموال مستلزم ضمیمه کردن پول به اموال باشد، برای تعدیل اینکار شکل میگیرد و در غایت به طوری سهام تعدیل می شود که به وراث ضرری نرسد.

ملاک محاسبه اموال، بهای روز محاسبه میباشد. تقسیم طوری به کار میاید که برای هرکدام از ورثه از هر نوع اموال، حصه ای مشخص و معلوم خواهد شد.

بعد از آنکه حصه معین شد، برای وابستگی آن به وراث توافق می گردد اما در‌صورتی‌که بعد از تصمیم و تحویل وراث به گزینش حصه تراضی نکند، دادگاه مبادرت به قرعه کشی سهام می نماید (ماده 319 ضابطه مدنی). صورتمجلس تقسیم و گزینش حصه به وسیله دادگاه تهیه و تنظیم و به امضا یا این که مهر صاحبانشان و امضای دادرس میرسد. این صورتمجلس در محل کار دادگاه باقی میماند.

 

در صورتی جنس (که به صورت معمول اموال غیرمنقول مراد میباشد) قابل تقسیم و تعدیل نباشد، فروخته گردیده و بهای آن تقسیم می‌شود. چنانچه ماترک فقط دربرگیرنده اموال غیرمنقول باشد، می قدرت درخواست فروش را تحت عنوان منظور مطرح نمود.

 اطلاعات از اخبار و محتوای حقوقی وبسایت دادسمین .

مشورت با نماینده قانونی برای ارث، وصیت و انحصار وراثت

نکته: تصمیم دادگاه در ارتباط تقسیم، تعدیل حکم شناخته میگردد و ضمن ابلاغ به صاحبان سهام بر پایه ی قانون ها قابل اعتراض، تفحص و فرجام میباشد (بر طبق ماده 324 ضابطه مدنی).

دادگاه با تقوا برای تقسیم ترکه و علم آموزی تصدیق مدرک انحصاروراثت، دادگاه محل واپسین اقامتگاه همیشگی متوفی میباشد با دقت به قانون ها روان علم آموزی مدرک تصدیق انحصاروراثت در شورای حل اختلاف شکل می‌گیرد.

در‌صورتی‌که واپسین اقامتگاه متوفی مشخص و معلوم نباشد، دادگاه واپسین محل سکونت متوفی در کشور‌ایران باتقوا به مطالعه خواهد بود و در حالتی‌که در جمهوری اسلامی ایران اقامت نداشته باشد دادگاهی با تقوا میباشد که کالا غیر منقول در آن واقع میباشد در غیر این شکل دادگاهی که محصول منقول در آن واقع میباشد و در صورتیکه خلا دادگاه محل اقامت هر کدام از ورثه با تقوا به پژوهش میباشد. البته در صورتی‌که ترکه، تقسیم گردیده باشد دادگاه پارسا به مطالعه محل اقامت خوانده است.

اگاهی از سهم الارث هریک از ورثه

اگاهی از فرایند مطالعه به سند انحصار وراثت

مطالب مربوط به مطالبه ارث :

1- تقسیم ارث و اموال مشترک

2- قابلیت محرومیت از ارث و چاره های جایگزین

3-فرمان فروش ملک مشاع ، نماینده قانونی دعاوی ملکی

4- اشخاصی که ارث می‌برند و سهم وراث از ماترک

5- مثال دادخواست رای دادگاه مطالبه اجرت المثل تصرف ملک

اولین مطالب آزمایشی من

۸ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۷ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.